Please drop me off - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Petra & Leo Driel - WaarBenJij.nu Please drop me off - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Petra & Leo Driel - WaarBenJij.nu

Please drop me off

Door: Peet

Blijf op de hoogte en volg Petra & Leo

07 September 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Please drop me off
Maandagmorgen rond half 10 heeft Mike ons naar Saree en Hueg gebracht. Saree is een Thaise collega van Leo uit de periode Parijs. Hueg, haar man is een echte Fransman. Ze hebben samen een dochtertje vaan 8 jaar Lili.
We werden welkom geheten met Crepes en aardbeien en slagroom en een Kirr. Dat begon al goed. Saree is zo dik als een gespierde spijker en eet de gehele dag door. Je snapt niet waar ze het laat.
Saree en haar man hebben een appartement op de 1 e verdieping. Uitkijkend op 3 constructiewerkplaatsen, de gehele dag herrie dus. Gelukkig met de deuren dicht hoor je er niet veel van maar buiten zitten op het piepkleine balkonnetjes is er niet echt bij. Het appartement is ook groot maar heel anders weer. Leuk om e zien. Beneden hebben ze een heel groot zwembad voor het gehele complex.
Na geïnstalleerd te zijn hebben we de taxi naar het centrum genomen. Saree heeft geen auto en is dus afhankelijk van het openbaar vervoer. Overigens best goed geregeld maar nog wel in ontwikkeling. De bussen rijden af en aan en de metro is er nog niet helemaal.
Met de welbekende "hop on hop off "bus een rit door KL gemaakt langs alle bezienswaardigheden. De toer duurt zo'n 2,5 uur, toch wel heel ander dan in Parijs waar je het nog niet eens in 2 dagen kan doen,... Maar KL is toch meer een woon en vooral winkelstad dan dat er veel bezienswaardigheden zijn. Ze doen hun best met musea en tentoonstellingen, een grote moskee en nationaal monument en zo maar echt mooie gebouwen,.... nou nee. Wel net even buiten de stad een scala aan botanische tuinen, vogel/vlinder/orchidee park en besluiten daar de andere morgen heen te gaan.
We hebben lunch in een tentoonstelling over KL met een prachtige maquette van de stad van nu en in e toekomst. Heel mooi gedaan en geeft je een goed beeld van hoe groot de stad eigenlijk is.
Omdat de dochter van Saree om half 4 uit school komt waren we weer op tijd terug in het appartement. Lili is een leuk en erg druk kind wat enorm geniet als er iemand is. Ze krijgen niet veel bezoek en ik had het idee dat vooral Saree zich erg verveeld. Ze is een mechanical engineer en had een goede baan in Parijs en nu in KL heeft ze niets, kind naar school en man aan het werk. Wat doe je dan zo heel de dag.
Na schooltijd van Lili is het tijd voor het zwembad dus even heerlijk afgekoeld.
Er kwam een babysitter voor Lili en wij gingen met de taxi uit eten bij een hele goede italiaan. Heerlijk gegeten daar. Vanaf 5 uur was het gaan stort gieten en inmiddels was het weer droog geworden en de mist die er de hele dag hing was weg getrokken zodat Saree een mooi plekje wist met uitzicht over de stad.
Er was een bar met daarboven een oude heliport met waanzinnig uitzicht weer over KL. Bij nacht is KL werkelijk prachtig met al die verlichte hoge torens en gebouwen. Vooral van boven af is het waanzinnig. Zo heel anders als op de begane grond en vooral overdag is het een wereld van verschil. De winkels en de betere buurten zijn netjes maar daarbuiten en in de wat slechtere buurten is het vies en rommelig. En dat in combinatie met het zweterige weer is nou niet een combinatie waar ik echt dol op ben.

• 11 September 2015 - 07:48

Roland:

Hallo Leo & petra,
    Fijn dat jullie zo genieten. Druk, druk, druk. Alles zien. Veel verschillende plekken. Ik zou lekker in de schone winkelcentrums blijven. Je kent mij, hi hi. Inmiddels zitten jullie in Australië. Kijk, now we're talking down under!
    groetjes,
    Roland

• 11 September 2015 - 11:54

Saskia :

Nee dat KL klinkt niet echt alsof het op mijn 'to do list' moet.
    Kan me voorstellen dat het voor haar afzien is in vergelijking met Parijs.