van Chaos tot Whiskey - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Petra & Leo Driel - WaarBenJij.nu van Chaos tot Whiskey - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Petra & Leo Driel - WaarBenJij.nu

van Chaos tot Whiskey

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra & Leo

05 September 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na een heerlijke nacht geslapen te hebben, zijn we met Mike en Guen naar de open markt gegaan in KL. Heerlijke chaos daar, Groente en fruitkraampjes maar ook van alles te eten en te drinken. Overal ligt afval en dat komt ons heel vertrouwd voor. Niet alleen van de kamer van onze jongens maar ook brengt het herinneringen terug van onze tijd in Brunei en Saudi.
Het weer is hier iedere dag hetzelfde, warm en vooral vochtig. Met een beetje geluk heb je aan het eind van de dag een buitje maar de boel frist er niet echt van op.

Mike is een hobby coureur en rijdt in zijn vrije tijd met een Porsche op het circuit van KL. Hij woont hier al 20 jaar e kent de stad op zijn duimpje. Veilig loost hij ons met enorme handigheid door het drukke verkeer van KL.

We rijden naar naar de Chinese wijk en lopen door de met rode lantarens versierde straatjes vol met kraampjes met look-a-like van horloges, shirts en tassen. Heel goedkoop en net echt.
Recht tegenover de enorme Chinese tempel is de Indiase tempel. Een enorm contrast en grappig om te zien.
Soms wanen we ons in Saudi en dan weer in Brunei. Heel apart moet ik zeggen.
s'Middag lunch in een Indiaas restaurant, heerlijke curries met lekker naanbrood.

Daarna met de BMW de bergen in (Bukit-Tingghi). Prachtige tocht door bosachtig gebied.
Prachtige bomen en varens, heel groen. Even wat gedronken bij de golfclub op de top van de berg, lekker koel daar.

'sAvond een heerlijke salade bij het zwembad van de Manderin hotel.
Fantastisch uitzicht over KL met reflectie van de Twin-Towers in het gebouw naast ons. Prachtig!

Toen natuurlijk nog even de mall in. Wat een winkels, van Boss tot Chanel en Zara tot Crocs.

Mike en Guen hadden een afspraak en we zouden hen weer rond 22.30 treffen in de bar op de 57 ste verdieping van de Marini's.
Prachtige bar waar je kan drinken en roken. Prima afzuiging daar dud geen last van de sigaren van de heren.
Het uitzicht was fantastisch. Aan de ene kant de Twin Towers en aan de ander kan de skyline van KL. Werkelijk adembenemend.
Misschien kwam het ook wel door de vele coctails en de glazen whiskey maar het was een topavond.

• 07 September 2015 - 13:06

Henk&Riet:

Lekker bezig!!!

• 07 September 2015 - 16:57

Saskia:

Wat doe je dan veel he. Lijkt wel of jullie al weken weg zijn.
    Steeds leuke dingen. En er komt nog zoveel !!

• 07 September 2015 - 17:32

Vera :

Mooie fotos ; )

• 07 September 2015 - 19:44

Peter:

Leuk om te lezen! Nog een klein filmpje posten? Ik snuif wel even aan een potje curry voor de geur om helemaal in de sfeer te komen :-)