Het voelt als thuiskomen. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Petra & Leo Driel - WaarBenJij.nu Het voelt als thuiskomen. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Petra & Leo Driel - WaarBenJij.nu

Het voelt als thuiskomen.

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra & Leo

04 September 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

De vliegreis ging vlot en zonder al teveel turbulentie.
Geen schreeuwende baby's of dronken Engelsen aan boord dus best wel een relaxte reis.
2 uur is best lang om achter elkaar film te kijken of een spelletje te doen dus wat afgewisseld met zo nu en dan een kort slaapje.

De luchthaven van KL is fantastisch mooi. Groot en ruim opgezet.
Op dit vroeger uur van half 7 was het ook totaal niet druk dus we hadden snel de koffers. Geen douane gezien(misschien sliepen die nog) dus al snel stonden we buiten waar we op werden gewacht door onze chauffeur die ons feilloos naar Mr. Mike bracht.

Het was heerlijk om Mike weer te zien. Hij is een collega van Leo uit de periode Parijs. Mike is een man van 60 maar is nooit volwassen geworden. Een heerlijke vrolijke Brit met een enorme babbel en een groot gevoel voor humor en gezelligheid. We voelden ons gelijk welkom in zijn prachtige appartement net even buiten KL. Uitzicht op de Twin Towers vanaf het dak waar tevens ook een groot zwembad was.
We hebben hier een heerlijk grote slapkamer met eigen grote badkamer.
Fantastisch geregeld.
Zijn partner Guan was nog werken maar we zouden haar bij de lunch ontmoeten.

De eerste dag rustig en wennend aan de warmte en het tijdsverschil doorgebracht in en rond het appartement. Lekker op de veranda gezeten en wat gezwommen in het zwembad.

Het voelt als thuiskomen. Heel apart. De geur, de warmte en het gevoel daarbij was weer zo vertrouwd dat het gelijk zo fijn was.
In de middag een kleine powernap gedaan want we hadden toch erg weinig geslapen de afgelopen 24 uur en daar knapten we van op.

's Ávonds heerlijke Laksa (maleise soep met noodles/kip/tauge/chlilies en garnalen) gegeten en geluisterd naar een optreden van een Chinese jazzzangeres. Heel apart. Rond 23.00 begonnen mijn luiken dicht te vallen en zijn we naar het appartement teruggegaan alwaar ik mijn kussen niet meer hebt gevoeld.

• 05 September 2015 - 19:56

Henk&Riet:

heerlijk allemaal!!!

• 05 September 2015 - 20:00

Henk&Riet:

De sigaren zien er ook puik uit!!!

• 05 September 2015 - 20:03

Sjaak En Corrie :

Het ziet er allemaal geweldig uit

• 05 September 2015 - 21:47

Harry:

Het ziet er weer geweldig uit. Geniet van elk moment!

• 05 September 2015 - 23:57

Sigrid:

Heerlijk! Geniet maar lekker.....

• 06 September 2015 - 11:55

Saskia: